NAŠÍM CÍLEM JE POMOCI FIRMÁM
NALÉZT SYNERGII ROZVOJE LIDÍ A PROCESŮ
SPOLEČNĚ NAPLŇUJÍCÍCH FIREMNÍ A OSOBNÍ CÍLE A AMBICE
STANOVENÍ FIREMNÍ STRATEGIE A PROCESNÍ RESTRUKTURALIZACE
FŮZE A AKVIZICE / REORGANIZACE S OMEZENÝMI NÁKLADY
TRANSPARENTNOST OBCHODNÍCH PROCESŮ
Středně velká farmaceutická společnost definovala požadavek auditu svého procesu sběru a vyhodnocování prodejních dat v celém distribučním řetězci od konsignačního skladu až po prodej v lékárnách. Návrh řešení obsahoval nalezení správných datových zdrojů, jejich teritorializaci a revizi systému stanovování cílů pro prodejní tým prostřednictvím CRM modulu. Pozitivní dopad na správné vyhodnocování výkonnosti a plánování prodeje a zásob byl evidentní okamžitě.
VÝBĚR A ROZVOJ SPRÁVNÝCH LIDÍ NA POZICÍCH, VE KTERÝCH ŘÍDÍ ROZHODUJÍCÍ PROCESY
CÍLENÝ VÝBĚR A ROZVOJ
Společnost zajišťující servis zdravotnickým zařízením se potýkala s vysokým počtem zaměstnanců odcházejících z firmy během prvních 12ti měsíců. Náš návrh obsahoval specifický design rozvoje lidských zdrojů počínaje zavedením metod cíleného výběru zaměstnanců, přes individuální rozvojový plán až po pravidelné vyhodnocování dovedností a znalostí. To vše pouze prostřednictvím vnitřní procesní přestavby a rozvoje dovedností bez nutnosti alokace dodatečných operativních nákladů.
MOTIVACE A OSOBNÍ ZODPOVĚDNOST
Významný výrobce zdravotnické techniky řešil dlouhodobou fluktuaci zaměstnanců na všech úrovních. Při absenci lokálních HR zdrojů jsme realizovali systém pravidelného vyhodnocování zapojení zaměstnanců do firemních procesů a kultury (zjednodušenou verzí Engagement survey), které odhalilo možnosti nastavení formálních i neformálních procesů vnitrofiremní komunikace a nové vnímání vztahu zaměstnanec – zaměstnavatel. Situace se výrazně zlepšila v meziročním vyhodnocení za použití nástrojů, které si definovali „sami zaměstnanci“ a cítili se za ně spoluzodpovědni.
ZAVEDENÍ PROCESŮ NÁKLADOVÉ EFEKTIVITY V PRODEJI A MARKETINGU
MĚŘITELNÉ ZVÝŠENÍ VÝKONNOSTI PRODEJE A REDUKCE NÁKLADŮ
Farmaceutická firma v OTC segmentu řešila dlouhodobě stagnující prodeje a neustále se navyšující náklady. Na základě revize vyhodnocování tržních dat a prodejních procesů jsme navrhli systém stanovování cílených lékáren s největším potenciálem a k nim specifických prodejních aktivit. Tím jsme docílili redukci nákladů na prodejní tým o cca 25% za průběžného růstu prodeje o 10% v horizontu 12ti měsíců. Jednoduše administrovaný system řízení prodeje byl dále aplikován v ostatních zemích regionu.
OBJEKTIVNÍ MĚŘENÍ VÝKONNOSTI A NÁKLADOVOSTI PRODEJNÍCH SEGMENTŮ
Výrobce OTC portfolia řešil zhoršující se ziskovost prodeje z důvodu narůstajícího tlaku na obchodní podmínky ze strany lékárenských řetězců. Po důkladné interní analýze zdrojů informací a procesů jejich zpracování jsme vytvořili model pro kontinuální monitoring profitability na úrovni jednotlivých lékárenských řetězců a nezávislých lékáren. To poskytlo firmě detailní informace o nákladovosti jednotlivých produktových položek v prodejních segmentech a umožnilo efektivně ovlivňovat profitabilitu prodejních kanálů a produktů a usnadnit tak plánování a o alokaci marketingových investic.